Gewoon even praten
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gewoon even pratenInloggen

Een forum waar je wat kwijt kan als je dat wil


Kwaad met kwaad vergelden

power_settings_newInloggen om te reageren

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
Brainwashing: A process of manipulating and modifying a person’s emotions, attitudes and beliefs.
Cognitive Dissonance: Stress, anxiety or discomfort experienced by an individual who holds two or more
contradictory beliefs, ideas, or values at the same time, or is confronted by new information that conflicts with
existing beliefs, ideas, or values.
Crazy making: A form of psychological abuse, where the abuser sets the victim up for failure, as nothing the
victim ever does is right. Crazy making behaviour is also due to “gaslighting,” and can also involve “word
salad”.
Dosing: Small and temporary revivals of the idealise phase where the abuser gives his/her victim “doses” of
attention, affection (love bombing) and hope to keep them in, or suck them back into, the relationship.
Gaslighting: A form of abuse in which information is twisted or spun, selectively omitted to favour the abuser,
or false information is presented with the intent of making victims doubt their own memory, perception, and
sanity.
Grooming: A calculated and predatory act of manipulating another individual into subtly and slowly taking
on a set of behaviours and actions that makes the victim more isolated, dependent, likely to trust, and more
vulnerable to abusive behaviour.
Hoovering: A manipulative technique named after the Hoover vacuum, and used by abusers to “suck” their
victims back into the relationship. Hoovering consists of any attempt to communicate with the victim. It is
often done in the form of text messages, phone calls, emails, through mutual friends, family or “accidentally”
bumping into the victim. Multiple forms of manipulative messages can be used, from just saying hello, to I love
you, or more aggressive or provoking messages such as suicide threats, outright lies.
Love Bombing: Phase one of the cycle of abuse. This stage often involves constant communication and
compliments and is designed to lure the victim into (or back into) the relationship.
Normalising: A tactic used to desensitise an individual to abusive, coercive or inappropriate behaviours.
Once the behaviour is seen as normal, then the victim is more prone to taking part in it.
Post-traumatic stress disorder (PTSD): According to the mental health charity MIND, PTSD is a type of
anxiety disorder which you may develop after being involved in, or witnessing, traumatic events. The condition
was first recognised in war veterans and has been known by a variety of names, such as ‘shell shock’. But it’s
not only diagnosed in soldiers – a wide range of traumatic experiences can cause PTSD.
Silent Treatment: A manipulative and emotionally/psychologically abuse technique where one partner cuts
off verbal communication with another for more than a reasonable amount of time where one would need
to “cool off”. An abuser will often give the silent treatment as a result of a fight with the victim. The silent
treatment can range from days to weeks (or longer), and is used to communicate the abuser’s displeasure,
disapproval and contempt toward the victim. During this time the victim becomes so uneasy that they are
walking on eggshells, and will do just about anything, including forgiving the abuser of whatever event
triggered the silent treatment to start.
Stonewalling: Is a general refusal to communicate or cooperate and is sometimes accompanied by the
“silent treatment”. The act of stonewalling is emotionally exhausting for the victim, as they are the ones left to
do all the work (emotionally or physically).
Triangulation: Creating some form of drama or chaos, with the abuser in the middle, generally involving two
rivals, and manipulating them into a conflict with each other. This either done for the entertainment of the
abuser or to deflect blame/accountability from themselves.
Walking on Eggshells: Watching what you say or do around a certain person because anything might set him
or her off.
Word Salad: Is recognisable through circular conversations and repetition, lack of logic, sweeping
generalisations, use of words that are disjointed or unrelated to context, and contradictions. Essentially, it
consists of a lack of semantic fluidity. The rationale with this strategy is to demonstrate that there is no solution
the abuser can be a part of because, the victim is the problem. Repetition eventually wears the victim out and
they give up in exhaustion.

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
een raad een advies

ben je ook onder misbruik dan heb je moeite met lezen van stof er over

geef het tijd

loop niet meteen weg

ik heb wel eens ik lees wat

daarna een dag later of een uur later ik lees en lees het anders en beter en begrijp het opeens wel

eerst is er smog
vergeet niet we leven niet alleen

ook geesten
is gedachten
we zijn één

dus wat wij denken invloed
ook jij

door mentaal te werken werkt het

astrologen werken er niet mee met 150 graden en 30 graden
ik raad aan dat te doen te weten dat het werkt dit op te lossen simpel er over nadenken hoe twee elementen onderling verhouden

alles is nog steeds logisch

logisch denken helpt

blijf waarheid zoeken

geef niet op

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
Psychological violence is as harmful to victims as
physical violence
Studies have consistently shown that psychological violence can have
considerable detrimental and long-term effects on mental and physical health.
Victims of psychological violence make up a disproportionate population of
psychiatric patients; with links to suicide ideation and suicide attempts.
Survivors described psychological violence as “the worst abuse” often explaining
that they would rather have been physically hit than endure the psychological
cruelty they experienced. Many reported feeling their self-esteem or self-worth
was low (90%); feeling confused, anxious or under pressure (88%); feeling
exhausted, worn down, lack of motivation (88%); feeling emotionally withdrawn
or shut down (88%) and feeling lonely and isolated (84%). 47% of survivors
reported having suicidal thoughts. Survivors described additional ongoing impacts
including issues with confiden

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
ik geef mijn deel

ik weet je kan stikken

je kan het warm krijgen

ik geef mijn deel

weet dat ik het weet

leg dat niet uit
ik geloof jou

nu al

wil je praten dan kan dat

wil je wat kwijt kan dat

maar neem de tijd en niets moet

hier komt mijn verhaal

ik lag op mijn rug even op bed

niet om te gaan slapen

ik doe dit nooit

ik lag half op bed

kleren aan

niet om te gaan rusten of slapen

en een gevoel van eenzaamheid bekroop mij

en van schuldgevoel zo erg als ik nooit had mee gemaakt
misschien een beetje minder een maand of week eerder zoals ik wat herinner maar verder en normaal nooit

en al helemaal niet iedere dag

al wensen mensen mij dat

want dat weet ik niet

want over mij roddelen ze veel

maar later dacht ik misschien moet ik dit voelen en voelde ik hoe een ander zich voelt
of hoe iemand zich kan voelen

ik weet niet wat het was

die pijn was onbeschrijf baar net of ik moest weten hoe het voelt

in die tijd badt ik tot jezus
en was bezig echt met christendom

er is heel veel gebeurt de laatste drie jaar

en samen met andere christenen een slide back ervaring na de keuze jezus aanbidden of god volgen

want de meninng is verdeeld

en sektes zeggen nou eenmaal jezus aanbidden braaf doen wat hij zegt
dat zeiden ze vroeger van satan en demonen dus ik was geshocked

nu christenen dat zeggen

dus ik zocht het op in de bijbel

en las jezus is niet op aarde onder ons maar bij zijn vader in de hemel

dus antwoord

de jezus van de satanisten is dus niet de ware jezus zoals in de bijbel staat er is een valse christus

en dat is de anti christ en ze doen alles andersom dan jezus in de bijbel zegt en leggen klemtonen anders en de leer verandert en wordt andersom

ik vergeef iedereen die hier in zit om dat ik het begrijp de verleiding

zo verleidelijk

meer dan iemand vermoed

je eigen verleider zijn

je eigen narcist

je eigen duivel

zo erg die spiegel

je kunt het niet helpen

je kunt er niet uit

ik weet dat

maar is het toeval dat ik toen voor drie jaar zo actief het christendom probeerde en het gevoel had geen stap op te schieten terwijl achteraf zie ik wonderen daar waar ik voor bidde

en nog is mijn geloof klein

ik zag een hele grote groene engel overvliegen

twee weken geleden ongeveer

een joekel groot
van de richting uit amerika over europa over nederland maar bleef verder vliegen over het oosten

ik voelde bescherming

ik had niets gebeden

had was er opeens

een soort bescherming tegen groot evil

zo voelde het

de dagen zijn donkerder dan ooit

of ze ons schuld aan praten dat dat door ons komt
ik zeg hoe kan dat
zo weinig bidden christenen nou ook weer niet dat er geen dharma of goed karma kan zijn ja

overdrijf niet de credit voor ons staat op 0

dat is overdreven weinig

zitten we stil bewegen niet doen niets zijn ze te vreden

terwijl dat lijkt op mishandeling

maar dan doet niemand moeilijk

dan pas zijn ze niet jaloers

ik zie ze ook

als ik soep maak zijn ze jaloers op de soep die ik maak
dan denk ik

je maakt toch zelf ook wel eens soep uit een pak

dan denk ik is die jaloezie van hun een soort demoon
ik snap dat niet

ook dacht ik

maak je wat mee dan zijn het hoogst waarschijnlijk mensen die jou kende van af je jong was

dus nog gekker

maar logisch is het omdat ze je kennen en jaloers zijn

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
Psychological violence confuses the victim making it
difficult to recognise as abuse


absolute waar

ik lees dit

ik kan er nog niet over praten

heb ik trauma

meer dan ik weet

ja

nu ik dit lees

ik kan dat niet

lees dit a u b als je mishandeld wordt

dit artikel is echt goed

ik weet er is veel rommel

om je te mishandelen

het krijgt geen erkenning

onthou de naam About SafeLives

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
https://safelives.org.uk/psychological-abuse

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
https://www.safelivesresearch.org.uk/Comms/Psychological%20Violence%20-%20Full%20Report.pdf

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
https://au.reachout.com/articles/what-is-emotional-abuse

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-90-313-9185-1_18

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
ik plaats deze linken zodat je woorden leert

termen vinden is moeilijk


vooral onder mishandeling

meeste raad is altijd wat je moet doen of de mishandeling gestopt is wat totaal niet kan en niet mogelijk is

wel dat je stopt er over praten

niemand luistert

en je krijgt keiharde aanvallen dat het gevaarlijk is

dus wat doe je zonder steun van waar dan ook zwijgen

dan lijkt het niks aan de hand

aan die advies heb je niks

abuse stopt niet

nooit

tot het bekend is

ze zijn schuw en kunnen niet tegen bekend making en steun

maar die vind je misschien en maar met moeite

de internet staat er niet vol mee niet bol mee

dat wil zeggen
er is veel abuse

maar voor bijna niemand zeer zeker geen hulp
nog niet

het wordt ontkent

en je wordt voor gek verklaart

ze zeggen dat het niet waar is

toch het is taboe

ze schamen zich

ook die er in zitten

want via onzichtbare krachten die door mediusm heen werken en reikis sta je voor paal

die kunnen niet praten

als je een gaven heb zit je vast in je eigen liefde voor die gave

maar je komt door jaloezie in de problemen

de tv vecht om je en media

niet omdat je goed bent

maar om je onder controlle te houden

er zij maniakken en die zijn jaloers
snap het
kalmeer

er is niks aan de hand

dan stopt het

doe niet mee met drama makers

zoek geen sensatie daar teren vampiers op

wordt zelf geen vampier

dat willen ze

ze ze niet als ze maar net als jij in het zelfde

dan schamen ze zich omdat ze weten dat ze zijn net als jij

en niet anders

je bent geen victim

iemand moet het doen

doe jij mee 👍

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
wij denken voor ons

die wisten hoe
nee

nooit voor ons

nu

ben jij de eerste

dat kan

vergeet voor ons

dat was nooit

anders zaten we nu niet in de problemen

heiligen van vroeger
nee

die zitten vast onder de grond

zend liefde

bidt god al ben je geen christen hen te bevrijden

god luistert naar jou

daar heb je geen kerk voor nodig

volg je gevoel

zoek geen verklaring

dat werkt sneller

vertrouw jou gevoel

hoe meer je denkt hoe meer het verliest

dan komt het later terug

toch had je gevoel gelijk

probeer te voelen schrijf het op

of hier zodat je het niet vergeet en ik je help herinneren wat eerst zo belachelijk leek is later gebleken zo belangrijk

a u b

schrijf het op

of hier op het forum

ik lees het zeer zeker

dan vergeet je het zelf ook niet

en later zien

ik zag later wonderen na bidden

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
alle religies doen mee met abuse

ook hinduisme

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
toch helpt bidden

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
mensen haten bidden en willen satanisme en vinden dat de echte god

christendom is satanisme

dus zeggen ze christenen hangen hun eigen christus of christ en dat is zo zonder dat ze dat weten

alles is verwarring

right?

descriptionKwaad met kwaad vergelden - Pagina 3 EmptyRe: Kwaad met kwaad vergelden

more_horiz
privacy_tip Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
power_settings_newInloggen om te reageren